נכון או לא נכון – גרסת טיפוח השיער

 
זה נכון שאין מודל אחד שקשור בשגרת טיפוח השיער האישית שלכן וזה משתנה בין אחת לשנייה ותלוי בהעדפות האישיות, בסוג השיער ובעוד גורמים.
ובכל זאת - ריכזנו עבורכן 10 מיתוסים נפוצים בתחום טיפוח השיער והטיפול בו והחלטנו אחת ולתמיד לעשות לכן סדר: מה נכון ומה לא נכון בדרך בה אתן מטפלות בשערכן?
חלק מהמיתוסים הולכים להתנפץ ובגדול, כי מדובר בטעויות קריטיות שלא מטיבות עם השיער ואפילו פוגמות בו.
טיפ מאיתנו: לגזור ולשמור, או שבימינו נכון יותר לומר – לזכור ולשמור, כדי שברגע האמת לא יהיה מקום לטעויות.
 
קדימה, מתחילים!
 
# גזירת קצוות השיער בתדירות גבוהה גורמת לשיער לצמוח מהר יותר.
לא נכון!
פעולת גזירת השיער מקצרת את השיער ולא מעבר לכך. ככל שנגזור את שיערנו לעיתים קרובות יותר, נסיר את הקצוות המפוצלים שמכבידים על השיער ומשפיעים על מראה השערה לאורכה. קצוות מפוצלים גורמים למראה יבש ולא בריא ולכן גזירתן נותנת תחושה של שיער בריא, מבריק ומלא יותר.
 
# סוג השיער שלנו הוא קבוע ולא יכול להשתנות.
לא נכון!
סוג השיער שלנו יכול להשתנות במהלך חיינו. לגורמים כמו אקלים, שינויים הורמונליים, לחץ נפשי ותזונה ישנה השפעה על סוג השיער ועל הנראות שלו.
 
# חשיפת השיער לחום של מייבש השיער או המחליק פוגעת בו.
נכון!
החום שפולטים מכשירי ייבוש השיער גורם ליובש השערה ולשבירה שלה, לקצוות מפוצלים ולמראה שיער יבש וחסר חיים. לפני ייבוש השיער בפן או לפני שימוש במחליק, מומלץ למרוח תכשיר שמטרתו להגן על השיער בעת התהליך וכך לשמור על הברק והרכות שלו.
 
# הברשת השיער בתדירות גבוהה גורמת לו להיות בריא יותר.
לא נכון!
הברשת השיער בתדירות גבוהה ושלא לצורך עלולה לפגוע בחוזק השערה, להחלישה ואף לגרום לנשירה בעקבות תלישתה מהקרקפת. מומלץ להבריש את השיער עם מברשת עדינה שנועדה להתיר קשרים, לאחר חפיפה, כאשר השיער לח ופתיחת הקשרים נעשית בעדינות ובסיוע תכשיר מתיר קשרים שיקל על הסירוק.
 
# כדי שהשיער יריח טוב אפשר להתיז עליו בושם רגיל שמיועד לגוף.
לא נכון!
בבושם המיועד להתזה על הגוף מצוי אלכוהול, שכאשר הוא בא במגע עם השיער הוא מייבש אותו ופוגם בו. ישנם בשמים המיועדים לשיער ומכילים רכיבים טיפוליים שמעשירים את השיער, בנוסף לאלמנט הריח. בושם לשיער הוא נטול אלכוהול, סיליקונים ורכיבים שעלולים להזיק למבנה השערה.
 
# איסוף השיער לקוקו מחליש את השערה.
נכון!
מתיחת השיער תוך כדי פעולת איסוף השיער לקוקו עלולה לגרום להיחלשות שורש השערה ולנשירה. מומלץ להימנע ממתיחה חזקה לעיתים קרובות.  
 
# שנת לילה איכותית משפיעה על מראה השיער ועל בריאותו.
נכון!
שנת לילה איכותית או ירודה משפיעה על ההורמונים המיוצרים בגופינו. ישנו הורמון האחראי על ויסות מחזור השינה הקרוי הורמון המלטונין. הורמון זה משפיע באופן ישיר בין היתר גם על נשירת השיער, כלומר ככל שההורמון קיים בכמות מספקת בגוף, כך יכולה לפחות נשירת השיער ולהיפך.  
בנוסף - מחסור בשינה עלול להוביל למתח וסטרס, שלא תורמים לתהליכים תקינים המתרחשים בגופינו ומשפיעים גם הם על נשירת השיער ועל המראה הכללי שלו.
 
# תדירות חפיפת השיער המומלצת היא חפיפה יומיומית.
לא נכון!
חפיפת השיער בתדירות יומיומית תסיר את השמנים הטבעיים של הקרקפת, שמזינים את שורש השערה ואת השיער לאורכו, חיוניים לבריאותו ותורמים למראה הכללי שלו. חפיפה בתדירות יומיומית תפגום בשיער ותייבש אותו. תדירות החפיפה המומלצת היא כל יומיים עד שלושה ימים. כמובן שבין חפיפה לחפיפה ניתן לרענן את השיער עם תרסיס שמפו יבש ללא שטיפה.
 
# אם תולשים שערה לבנה יצמחו שתי שערות לבנות במקומה.
לא נכון!
הופעת שערות לבנות היא תופעה גנטית שמושפעת בין היתר מהגיל. תלישת שערה לבנה עשויה להוביל לכך שבאותו המקום כלל לא תצמח שערה נוספת ולהיפך - כאשר צומחת שערה לבנה, ייתכן שיצמחו אחריה עוד מספר שערות לבנות ללא קשר לתלישתה. צבע השיער נקבע על ידי פיגמנט המכונה מלנין. השיער מאפיר או מלבין ברגע שהמלנין התרוקן כמעט לחלוטין מזקיק השערה (החלק של השערה המצוי בתוך הקרקפת ומכונה "שורש השערה").
 
# מוצרי שיער המכילים קרטין טהור וחומצה היאלורונית הם המומלצים ביותר לשיקום אינטנסיבי שלו.
נכון!
מדובר בנוסחת קסם לשיקום אינטנסיבי של כל סוגי השיער.
קרטין טהור מצפה את השערה בשכבת הגנה וממלא פגמים שנוצרו במבנה השערה כתוצאה ממפגש עם חומרים שהחלישו אותה כמו צבע, החלקה וחשיפת השיער לחום גבוה שפולטים מכשירי עיצוב שיער. החומצה ההיאלורונית מסייעת בספיחת לחות לתוך סיב השערה, מסייעת ביצירת אפקט אנטי פריז והורדת נפח, מחזקת את סיב השערה ושומרת על גוון השיער לאורך זמן.
המפגש בין הפורמולה שמכילה קרטין טהור וחומצה היאלורונית לבין השיער יוצר קסם ונותן את המענה האולטימטיבי הדרוש לצרכי השיער השונים. הוא מחזיר לשיער את הנעורים שאבדו לו, את החיוניות והמראה הבריא שהיה לו עד שניזוק.